KäyttäjätunnusSalasana   
Kirjaa minut aina sisään automaattisesti    
Rekisteröidy Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit
Narsistienuhrientuki.info Foorumin päävalikko » PARISUHDE - yleistä

Vastaa viestiin
Leluteoria? Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti

sesami

Lähetetty:
26.7.2005 klo 19:58:12

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
Olikohan se Solveigin teksti leluteoriasta? Teksti kertoi kuitenkin siitä miten narsisti toimii kun ei halua enää leikkiä vanhalla lelulla vaan uudella. Muistatteko minkä ketjun alla se oli?

Muistan hämärästi siitä jotakin ja haluaisin lukea sitä uudelleen, sillä siinä oli paljon sellaista mikä jo silloin kosketti minua. Kun uusia tulee melkein päivittäin mukaan, uskon että heillekin Solveigin? teksti olisi lukemisen arvoinen.

Minäkin roikun täällä päivittäin, erosta nyt 9 kuukautta. Välillä tuntuu todella hyvältä, mutta sitten tulee jostakin huonot fiilikset. En ole paljon kirjoitellut, mutta luen oikein sujuvasti. Onneksi on tämä paikka.

Tsemppiä teille kaikille irtiotoissanne ja elämän uusille mahdollisuuksille löytää itsensä uudelleen!

T: Sesam

solveig

Lähetetty:
27.7.2005 klo 0:28:01

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
Tässä se Smile .

Oletko narsistin lelu?

Narsismihäiriöiselle ihmiselle jokainen mies tai nainen on narsistinen lähde, kohde, esine, lelu, jonka tehtävä on tyydyttää hänen tarpeitaan. Hänen rakkaudeksi nimittämänsä peli on puhdasta petosta, taitavaa leikkiä, jonka aikana lelu usein kolhiintuu pahasti, ellei peräti tuhoudu.

Narsisti "rakastuu" vain hyödyllisiin leluihin. Hän voi kohdella niitä hyvin tai huonosti, tarkoituksen mukaan, koska ne ovat hänen omiaan. Lelu ei omista itse itseään. Narsisti omistaa sen (ei hänet). Lelulla ei ole oikeuksia. Lelu on narsistin oma. Sen on siis toteltava omistajaansa.

Jotkut lelut kuvittelevat että heillä on itsemääräämisoikeus. Lelulla? Ei hänellä ole, kun on leluksi antautunut. Lelun pitää leikkiä vain narsistin kanssa. Lelu ei saa leikkiä muitten kanssa eikä huomioida tai tarvita muita ihmisiä. Narsisti on ostanut hänet itselleen joko rahalla tai paljon ovelimmin keinoin, esimerkiksi heittäytymällä uhrin rooliin. Narsisti kertoo auliisti tarinoita omasta ankeasta lapsuudestaan ja siitä kuinka jokainen mies tai nainen on käyttänyt häntä hyväkseen. Niinpä uusi lelu päättää antaa hänelle kaikkensa, korvata hänelle kaiken kärsimänsä pahan, parantaa "rakkaansa" haavat. Hän kuvittelee olevansa narsistille korvaamaton, ainoa joka tätä ymmärtää. Ei lelu ole korvaamaton - sen voi vaihtaa uuteen ja hyödyllisempään kun sellainen sattuu kohdalle tai jos lelu alkaa vaatia liikoja, kuten omaa tilaa tai lupaa ajatella omilla aivoillaan. Sellaista ei voi sallia. Sellainen lelu pitää vaihtaa.

Joskus narsistille on hankalaa, kun on jo uuden lähteen äärellä mutta ei ole ihan varma olisiko vanhasta lelusta vielä jotakin hyötyä kuitenkin. Sillä saattaa olla paksu lompakko, hyvät kokintaidot, ilmainen asunto, tärkeitä tuttavia tai jotakin muuta hyödynnettävää. Silloin hän pitää varalla, varastossa tätä vanhaa lelua, joka on helposti saatavissa koukkuun takaisin - ne keinot narsisti osaa. Hän on tutkinut lelunsa tarkkaan. Narsisti tietää, miten vanhalla lelulla leikitään. Ja tilanteessa, jossa narsisti on ehkä kohdannut fiksumpansa, uuden lähteen, joka on vielä kovempi haaste kuin edellinen, on vanha pidettävä varalla, jos uuden hälytyskellot soivat ennen kuin narsisti on ehtinyt sitoa hänet kihloilla, lapsella tai naimalla. Sen jälkeen paljastuminen ei haittaa, koukussa on monta väkästä joista lelun on vaikeaa rimpuilla irti varsinkin jos hän on kovin pehmo.

Narsisti voi myös kiristää uutta lelua sillä, että vanha muka kaipaa häntä takaisin ja vanhaa sillä, että uusi muka on parempi lelu kuin vanha. Hän kylvää mustasukkaisuuden siemeniä. Näin hän saa pidetyksi kaksi lelua yhden sijasta. Vaihtelu virkistää! Ja näytelmä on kiihoittava! Parhaassa tapauksessa naiset tai miehet tappelevat keskenään - se vasta kiihottavaa on! Sillä, että oikeasti onkin niin, että uusi ei meinaa alistua ja vanha haluaa eroon ei ole väliä näytelmän kannalta. Ei valehtelusta sakoteta - lelut ainakaan. Eivät lelut nouse kapinaan koska ovat jo niin romuna ettei heitä kukaan uskoisi vaikka yrittäisivät. Lelut kierivät tunteittensa vallassa peiton alla.

Tilanne saattaa olla hankala myös lelulle, niin kauan kun hän tahtoo pysyä leluna. Niin kauan kun hän tahtoo olla mieluummin kaltoin kohdeltu uhri kuin oman arvonsa tunteva ihminen. Jos lelu tajuaisi, että hän on narsistin teatterissa vain näyttämön yksi koriste-esine, hän ehkä sulkeutuisi katsojien suosioon ja poistuisi takavasemmalle, aloittaen uuden elämän - ihan yksikseen.

Narsistin lähteestä lisää Sam Vakninin teoksessa Malignant Self Love tai suomeksi http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Vaknin.html#Alku

Raimo Mäkelä: Naamiona terve mieli

Lahja narsistille:
Kun olet onnistunut jättämään narsistin ja menet uudelleen halpaan hänen, tällä kertaa sinua varten sepitettyjen rakkausviestiensä takia, hän halveksii sinua kolminverroin enemmän kuin ennen. Miten helposti vedätettävissä oletkaan! "Sanoinhan, että saan kenet tahansa naisen, jos tahdon!" Siinä LAHJA, jonka hänelle voi antaa.

Narsisteilla on hyvä muisti. Sinne he tallettavat loputtoman määrän fraaseja rakkaudesta katsomistaan elokuvista (jos katsovat elokuvia), lukemistaan runokirjoista, sarjakuvalehdistä, juorulehdistä, postikorteista jne. Siksi ne ovat luokkaa: Olet elämäni nainen. Olet ainoa, jota koskaan olen rakastanut, muut ovat olleet vain korvikkeita... Kaipaan sinua niin ...en unohda sinua koskaan... (=sinuaKAAN koskaan)...Olet kaikkeni (sinulla on jotain, mitä tahdon itselleni!)...

Ottakaa nämä lahjat avoimin sydämin ja rakastavin mielin vastaan, valmiina antamaan hänelle kaikkenne ja muistelkaa samalla elokuvaa Gabriel, tule takaisin! (=Maksat siitä, mitä sinulle annan - moninverroin enemmän kuin luulet! Minä teen mieliksesi ja näyttelen sinulle rakastajaa, sinä maksat niin paljon kuin minä tahdon! )

jenna

Lähetetty:
27.7.2005 klo 0:33:13

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
...

Viimeinen muokkaaja, jenna pvm 3.12.2005 klo 9:28:15, muokattu 1 kertaa

Vieras

Lähetetty:
27.7.2005 klo 9:07:57

Viesti poistettu kirjoittajan pyynnöstä

Noita

Lähetetty:
27.7.2005 klo 10:07:57

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
Huh! Fraaseja totta tosiaan. Suoraan elokuvista, olen huomannut. Joskus oikein särähti korvaan, kuinka imelästi puhui.

Mutta tästä kopioinnista tuli mieleen vuosien takainen juttu: kiinalainen ystäväni opetti minulle, miten sanotaan kiinaksi "minä rakastan sinua". Narskulle siitä tietenkin kerroin ja lepertelin (yäk) kiinaksi. Kunnes meni pari päivää, narsku lähetti minulle viestin, että miten se taas kiinaksi sanottiin. Minä kuvittelin, että hän minua siellä kaipaavasti ajatteli. Kysyin seuraavana päivänä kun nähtiin, että mitä teit eilen illalla. Hän kertoi olleensa kiinalaisessa ravintolassa.

Lente

Lähetetty:
28.7.2005 klo 17:34:31

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
Shocked ,kiitos Solveig.. Toivon,että minun leluroolini saa huomenna päätöksen! Vaikka hän on se "jättäjä",pitää minunkin jättää hänet,henkiselläkin tasolla,koska takaisinpyyntövaatimus/ehdotus voi tulla ja silloin minun on oltava jo vahva!

Jälleen sain valtavasti tukea Sinulta.

solveig

Lähetetty:
28.7.2005 klo 18:59:23

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
Lente - on oikeiastaan kaikista helpointa, että antaa narsistin itse jättää, silloin - oletettavasti - Confused pääsee vähimmällä häirinnällä. Rajat kannattaa asettaa kontakteihin - ei tekstiviesti, eikä muuta soitteluhäirintää tai "kotitarkastuksia". Pidä oma reviirisi narsistivapaana. Puhtaana myrkkyenergiasta. Tuli mieleen - voisi samaistaa itsensä kollikissaan, joka ei päästä tiettyä kollia/narttua lähellekään! Evil or Very Mad

oodes

Lähetetty:
28.7.2005 klo 20:38:52

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
mä kun aikanaan käsittelin tuota äänien kans,niin termi oli vitriiniesine. enkelit ja mä oomme käsitelleet kaikesta mitä psykopatia on.oon käsitellyt. näemmä eri nimikkeellä mut sama asia.olen tärkeä.olen omaisuutta.kukaan ei saa koskea mut itsekään ei juur piittaa.
mut nyt on eroa ollut jo 3 vuotta ja alkaa tulla elämää tähän esineeseen. Very Happy

tule hyvä kakku. älä tule paha kakku

Viimeinen muokkaaja, oodes pvm 5.11.2005 klo 19:04:45, muokattu 1 kertaa

Lente

Lähetetty:
29.7.2005 klo 16:49:06

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
No niin..se on sitten tehty. Toivoin hänen myöhästyvän,ettemme tapaisi ollenkaan..mutta ei,ajoissa oli. Ilmestyi ovelle,kuin aina ennenkin..tarjosin apua tavaroiden kantamiseen. Ei..anna halata..haluan halata vielä kerran..Ja niin hän halasi..ja minä itkin..heikkona,surullisena..kuvitellen noiden minuuttien ajan kaiken olevan vielä hyvin.Hän silitteli,paijasi..kuiskasi korvaani suloisuuksia jälleen..

Ja niin kannoimme tavarat autoon..hyvästelimme..hän hyvästeli poikani,eläimeni..hymyillen heilutti,kun me jouduimme lähtemään jalkapallopeliin..

Perään viesti,kuinka hän rakastaa minua ikuisesti..olen niin kaunis ja muuta läpätiläätä..

En vastannut enää viestiin..Hetken päästä viesti..osa tavaroistani oli jäänyt hänelle vielä..voisiko tuoda ensi viikolla? Ei..en halua..pidä ne. Crying or Very sad

Tästä se alkaa.

Huomenna,ensi viikolla jo parempi olo?

Kiitos kaikille tuesta.

Ginger

Lähetetty:
29.7.2005 klo 18:00:20

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
Onnittelut Lente!

Voimia ja jaksamista!

oodes

Lähetetty:
29.7.2005 klo 19:30:17

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
oonea lente. niin se alkaa.olit viisas kun et anna sen pelata tavaroiden varjolla. vielä hän haluaa jonku molekyylin kokoisen esineen. vielä tulee monta tavaraa joita hän tulee haluamaan.joutavaakin roinaa...
pysy lujana.

voimia kauhian paljon.

oodes

Lähetetty:
29.7.2005 klo 21:51:31

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
mietin vain Rolling Eyes

kun mun ex sanoi aika alussa,kun oltiin tavattu,että hän ei kai elä ees nelikymppisex.--------> jos kaikki on nurinpäin.onko niin että minä en elä niin vanhax? jos hän osasi puhua minusta? ääääk

keeran taas loppuaikana kun tunnustin pettäneeni..hän mutisi jotain sohvalla ja katsoi kattoon. ihan kuin ois tiuskannut jollekkin henkiolennolle.??????.mietin,että oisko se saatanalle. ihan kuin ois mutissut -joo joo. sit se hakkas mut. mun oli se tehtävä koska äänet pakotti.omatunto oli putsattava. en kadu mutta tuo huomioni vaivaa. kuulikohan sekin ääniä,jotka käskee?
mun äänet pakotti niin, että ne sanoi että mun äiti on vankina ja he leikkaa tissin irti jos en tunnusta. soitin kun olin taas yksin,äidille ja kysyin onko mikään hätänä.ei ollut.
mies oli potkaissut niin lujaa kylkiluihin,että henki salpaantui.haukoin ilmaa ja ryömin nurkkaan. olin varma että tähän kuolen.

on paljon vaikeamppiakin asioita kuin väkivalta. minusta se on läheisien uhkailu. äänet päässä on ehdottomasti vaikein asia mitä oon joutunut kokemaan. vessassakaan ei voi käydä ilman arvostelua.saati suihkussa.seksin lopetin ja exäkin oli jo pitkiä aikoja mielummin huumeiden kimpussa.
mieti jos joku päässä juttelee että kyllä oot huono,ei täst tuu mitään. noloa.eikö sua hävetä.oot lihonut.ei se nauti.
en vaa enää voinut.

marian

Lähetetty:
30.7.2005 klo 13:27:04

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
Lähetä sähköposti
Voimia ja vahvuutta pysyä päätöksessäsi, Lente.

Tiedän omasta kokemuksesta, että haikeissa tunnelmissa toteutettu ero on se vaikein. Itse en aikoinani onnistunut pysymään eropäätöksessäni, koska viimeiset halaukset jättivät jälkeen kysymyksiä, oliko kaikki tosiaan yritetty. Epäilin, ettei ei ollut, jos kerran kaipaavia tunteita löytyi kummallakin. Silloin en tiennyt tai tiedostanut vielä olennaisisimpia asioita narsisimista.

Ensimmäinen vakavampi eroyrityksemme ei onnistunut, koska ikävä oli valtava ja siirsin pois mielestäni muistikuvat jatkuvasta hyvän ja pahan vaihtelusta yhteiselämässämme. Otin exäni takaisin ja olin aluksi onnellinen ja helpottunut, koska exäni kuunteli ja halusi tulla vastaan. Ei mennyt kuin pari viikkoa, kun sama entinen syyttely jatkui ja kouristava tunne palasi rintaani. Aloinkin kaivata aina vain enemmän sitä olotilaa, kun exäni ei ollut ahdistamassa ilmapiiriä kotonamme. Oikeastaan vapauden kutsu voimistui minussa entisestään, vetäydyin omaa maailmaani ja tajusin, että viimeinen yritykseni saada suhde kuntoon oli tuomittu epäonnistumaan ja ettei mikään enää auttaisi, koska kaikki oli jo yritetty ja kokeiltu. Enää en kokenut, että olinko yrittänyt tarpeeksi. Tiesin yrittäneeni enemmän kuin tarpeeksi.

Lopullinen eromme ei sitten tapahtunutkaan haikeissa tunnelmissa. Exäni lähti vihaisena ja katkerana. Yhtäkkiä toinen nainen olikin parasta mitä hän koskaan oli löytänyt ja minä olin se onneton luuseri-ex-vaimo, joka oli pakko jättää, kun oli niin huono. Myös minä löysin raivon tunteeni ja sain katkottua vihan vimmoissani monta säiettä exääni ja aloittamaan todellisen irtautumisen hänen tunnekoukustaan.

Tulihan exältäni niitä kaipaavia viestejä ja parikin ehdotusta takaisin tulosta jonkin ajan kuluttua, mutta siinä vaiheessa olin jo leluteorian sisäistänyt ja valaistunut Vakninin kirjoituksista. Exäni haikeat tunteet eivät enää tehonneet. Olin tullut immuuniksi.

Koska en enää lämmennyt exäni yrityksille, hän alkoi entistä enemmän esittää, että oli toisessa naisessa löytänyt unelmiensa kumppanin.
Exäni pelasti kasvonsa olemalla itse jättäjä. Se tuntui itsestä raivostuttavalta, mutta kannattaa tosiaan suoda se naristille, koska niin pääsee sittenkin vähemmällä. Jätetyksi tuleminen on kieltämättä raastava ja kipeä kokemus, mutta silti on parempi olla niin huono uhri, että narsistin on niin huono uhri hylättävä.

Kannattaa siis olla vain tyytyväinen, jos narsisti haukkuu huonoksi, surkeaksi ja vialliseksi, koska sehän tarkoittaa sitä, että on oikeastaan uhriksi kelpaamaton.

Lente

Lähetetty:
1.8.2005 klo 11:23:50

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
Lämpimät halaukset kaikille tuestanne!

Helpottaa lukea kokemuksistanne,paitsi sinun Oodes,ne ovat aivan omaa luokkaansa sinun murheesi..jotain niin tylyä ja kammottavaa lukeakin. Hävettää joskus valittaakin omia murheitaan,kun tuntuu,etteivät asiani ole ollenkaan sekaisin,kun vertaa sinun elämääsi! Mutta murheet peilautuvat omaa elämää vasten,tuntuvat siinä.

Viikonloppu mennyt viime tapaamisestamme,haikeista jäähyväisistä. Olen samaa mieltä,että parempi se,että mieheni "jätti" minut omalla tavallaan,kuin että olisin itse päätöksen tehnyt.Hän ei pysty syyttämään minua ainakaan siitä,vaikka kääntääkin jo tekstareissaan syyksi eroon sen,että "hän ei ollut tarpeeksi hyvä minulle,hän ei enää osannut tehdä minua onnelliseksi,hän ei osannut käsitellä minua,kun suutun..en enää ollut häneen tyytyväinen.."

Huh.Ja sitten menen aivan sekaisin,kuka nyt oikein halusi ja mitä? Laitoinkin viestin takaisin,jossa kehotin häntä kantamaan vain oman vastuunsa,minä tiedän itse mitä halusin ja mihin kaikkeen (idioottimaiseen) olisin ollut valmis. Välillä tulee oikeasti tunne,että olenko oikeilla jäljillä,olenko itse jopa se narsisti? Silloin ovat ne omat ystävät kullanarvoisia..Tokaisevat suoraan,että mieheni se mielenvikainen on,katso nyt,ei kukaan selväjärkinen mies käyttäydy noin! Sinulla on ystäviä,jotka rakastavat sinua,joille saat soittaa koska tahansa,jotka ovat valmiita tekemään,mitä tahansa puolestasi..kunhan vain selviät tästä! Katso nyt exääsi,hänellä ei ole ketään,ei edes ystäviä! Mitä se kertoo ihmisestä?

Nyt yritän sinnitellä päivästä toiseen,odotan uuden,salaisen liittymän aukeamista,jolloin hänen viestinsä eivät pääse minua koskettamaan. Päivääkään ei ole vielä mennyt itkemättä,mutta itkut vähenevät? riippuvuuden on pakko joskus katketa..Muistelen niitä huonoja puolia hänestä..arvaamattomuutta,mustasukkaisuutta,ylenkatsovaa ilmettä,rasistisia,halveksivia huomautuksia,pikkuvalheiden kirjoa,niin helpottaa aina hetkeksi.Ja joka hetki vie minua poispäin hänestä.

pepita

Lähetetty:
5.11.2005 klo 17:54:33

Näytä käyttäjän tiedot
Lähetä yksityinen viesti
Lähetä sähköposti
Nostan tämän

Vastaa viestiin Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3